Antik Kentler Gezisi – S02E06 – Akyaka-Datça

Sabah kalkıp çadırı topladıktan sonra Marmaris’e doğru yola koyuldum, kahvaltı Marmaris’te, sonra da Datça yolları. Marmaris’in şehir içini sıcak, az yeşil alanlı ve ruhsuz buldum. Her yer motosiklet kaynıyor, inanılmaz. Benim motosikletimden Marmaris’te o kadar çok gördüm ki sanırım Honda tüm Forza’ları burada satmış olmalı.

Marmaris – Datça arası yol önce asfaltı iyi olmayan bir yol olarak başlıyor daha sonra ise yeni asfalt sizi karşılıyor bir süre. Ben geçtiğim sırada asfalt çalışması devam ediyordu, 2-3 kmlik kısmında toz toprak içinde çok dikkatli ve yavaş gittim. Yol çok güzel ama bir o kadar da virajlı.

Datça’ya gelmeden bir tatil sitesinde çalışan arkadaşımı aradım, sitede olmadığını geleceğini söyleyince önce Datça şehir içine gidip bir şeyler içtim sonra da Knidos ‘a doğru yola çıktım. Knidos’a giden yolun Datça başlangıcı oldukça bozuktu çünkü 7km boyunca su borusu değiştirmek için bir gidiş şeridinin sağı tamamen kazılmıştı, İki otomobil yanyana zor geçiyordu. Çalışmadan sonra bir ara yanlış yola girdim, kum ocaklarına giden toprak/çakıl ne varsa dağılmış olan bir yola. Geri dönüp kamyonculara sordum bana oraya girmememi, Mesudiye köyüne doğru gitmemi söylediler. Bahsettikleri yol bol virajlı, asfaltı iyi ve manzaralı güzel bir yol. Yolda motosikletli bir gruba da rastladım.

Knidos antik kenti Datça yarımadasının en ucunda doğal bir limana kurulmuş. Limanın bir tarafı sarp bir yamaç ile korunaklı halde. Botları değiştirip liman kısmından başladım. Karşıda Deveboynu Deniz Feneri harika görünüyor, tepede fenere doğru yürüyüş yapanları gördüm gidiş geliş çok uzun sürer diye düşünerek gitmekten vazgeçtim. Gidiş-geliş tahminen 1 saat sürüyormuş sonradan öğrendim, keşke yürüseymişim fenere 🙁

Antik kente dönüp önce tiyatroyu gezdim, bazı kısımları eksik olsa da iyi durumda. Hava bulutlu olduğu için gezmem kolaylaşıyor. şehir 3 terastan oluşuyor, her terasta tapınak, kilise vs var. Bu teraslara çıkan merdivenler bugün bile çok sağlam durumda.

Gezerken, yolda önümde giden motosikletli grupla tanıştım. Rus bir abi-kardeş ve kardeşle evli Türk erkek. Biraz sohbet ettik, Rus abi Africa Twin kullanıyor ama motosiklet ehliyeti yokmuş 🙂

Antik kentin tamamını gezdikten sonra tekrar tatil sitesine döndüm, arkadaşım gelemiyormuş ama bana kalacak bir apart daire hazırlamış, 2 gece buradayım.

Datça’da 2 günümde hiç bir şey yapmayıp sadece Datça şehir içinde biraz gezindikten sonra tatil sitesinde zaman geçirip güzelce dinlendim. Boş boş zaman geçirmek, kafa dinlemek çok iyi geldi.