Chios (Sakız) – Lesvos (Midilli) Gezisi – 2. Gün – Sakız

Sabah kalkıp pansiyonumuzu değiştirmek için valizlerimizi topladık, valizimizi çekiştirerek liman caddesinden yürüdük. Limanın tam ortasındaki yeni otelimize valizlerimizi bırakıp, otelimize kahvaltı vermediği için, kahvaltı yapmaya dışarı çıktık. Liman caddesine çıkar çıkmaz kahvaltı için en uygun olan yer Candio Al Porto isimli bir pastane/cafe idi. Kaldırımdaki beyaz masalarına oturup aşağıdaki fotoğraftaki kahvaltı tabağını ve feta peynirli pişi tarzı büyük poğaçalardan, içecek olarakta portakal suyu ve kahve sipariş ettik. Feta peynirli hamur işi bence harikaydı. Kahvaltı için 11 Euro harcadık.

Kahvaltıdan sonra plaja gitmeye karar verip otel odamıza döndük, plaj için eşyalarımızı topladık, çantamıza doldurduk. Gezimizin en sorunlu bölümü olan bu bölümde aynen Gökçeada’da olduğu gibi araç kullanmadığımıza küfürler ettik. Araç kullanmadığımız için daha önceden araştırdığım plajlardan en uygun olan Agia Fotini (Aya Fotini) plajına gitmek için köyler arasında çalışan otobüs firmasına gittik. Plaja gitmek için anayolda indikten sonra 1 km kadar daha yürümek gerekiyormuş. Otobüs biletlerine 2 kişi için 4 Euro ödedik. Otobüsü beklerken hava kötüleşmeye başladı, gidip gitmeme konusunda kararsız kalmaya başladık ama yine de otobüse bindik. Ancak bir süre sonra şoföre dönüş otobüsünü sorduğumuzda, bindiğimiz otobüsün son otobüs olduğunu, Kalamoiti köyüne kadar gidip durmadan geri döneceğini öğrendik. Hava da kötüleşmeye başlayınca daha da kötü bir karar verip yolun ortasında iniverdik. Geri dönüş için otobüs veya taksi bakınırken bir yandan da geriye doğru yürüyorduk ancak yağmur şiddetini arttırmaya başladı. Daha önce kartvizitini aldığımız bir taksiyi aradık ancak ona da ulaşamadık. Bir yandan ıslandık bir yandan yorulduk, sonunda bir anaokulu binasının verandasına sığındık. Bir süre yağmurun dinmesini bekledik, biraz yavaşlayınca da tekrar merkeze doğru yürümeye başladık. Sanırım Chios Havaalanı civarındaydı, bir taksiye bindik ve merkeze döndük. Taksi için, yaklaşık 3,5 km uzaklık için, 4 Euro ödedik. Islanmış ve yorgun bir biçimde odamıza dönüp daha önceden marketten aldığımız biraları içtik, biraz uzanıp dinlendik, bir yandan da araç kullanmadığımız için küfürler ettik.

Akşam 18:00 civarı, bir gece önce arkadaşlarımızın bahsettiği To Kechrimpari Yunan tavernasını bulmak için odamızdan çıkıp liman caddesine yürüdük. Foursquare yardımıyla bulduğumuz tavernaya ulaştığımızda kapısında saat 20:00 civarı açılacağı yazıyordu. O saate kadar gezinmeyi ve bir yerlerde frappe içemeye karar verdik. Yunanlı arkadaşlarımız frappeyi neden bu kadar çok içiyor bulamadık. Reina isimli kafede oturup birer frappe içtik. Yunan kafelerinde en önemli şeylerden biri masaya sipariş verilmeden önce sürahiyle buzlu su gelmesi. Su için para almıyorlar, herhangi bir kahve sipariş ettiğinizde de kurabiye ya da kek sunuyorlar. 20:00 civarı cafeden kalkıp Kechrimpari ‘ye yürüdük.

Kechrimpari sokak arasında, eski bir binada yer alan bir aile işletmesi. Masalar ve ortam güzel, salaş ama temiz. Burada her yerden farklı olarak fix menü sunuluyormuş. Et mi yoksa deniz ürünü mü yemek istediğimiz soruldu, elbette deniz ürünü dedik, içecek olarakta 20 cl uzo, hem de Barbayanni. Barbayanni alkol derecesi %42 olan, tadı bizim rakımıza en çok benzeyen marka. Benziyor olsa da rakıya göre biraz daha yumuşak, tatlımsı bir tadı var. Aşağıdaki fotoğraf Kechrimpari masamızı gösteriyor. Gecenin sonunda bu masanın hesabı toplam 28 Euro idi. Bizde kalkan sunulan bir masanın hesabının kaç gelebileceğini bilemiyorum açıkçası. Yunanistan’da da bizde olduğu gibi mutlaka masaya salata kakalamaya çalışıyorlar. Bizde nasıl “ortaya salata yaptırayım abime” kavramı varsa, Yunanlılarda da “Greek Salad” kavramı var. Bu arada; gecenin ilerleyen saatlerinde yine İzmir’den dostlarımızla karşılaştık, onlar da bizim bulunduğumuz masanın hemen yanına oturdular.

IMG-20150921-WA0000

Kechrimpari ‘den doymuş ve memnun bir şekilde otelimize yürüyerek dönüp uyuduk.