Chios (Sakız) – Lesvos (Midilli) Gezisi – 7. Gün – Ayvalık

Türkiye’ye dönüş için son günümüzde sabah 07:00 ‘de kalkacak olan Mytilene otobüsüne binmek için erkenden kalktık ve yine yakındaki fırından yiyecek ve içecek aldık. Normalde yol 1,5 saat sürmesi gerekiyordu ki bu da bizi 09:00 ‘da Mytilene limanından kalkacak olan Ayvalık feribotuna yetişmemizi zor duruma sokacaktı. Ancak otobüs yolculuğumuz 1 saat sürdü hem de bizi limanda bıraktı.

Limanda yine büyük bir mülteci kalabalığı vardı, Atina’ya bilet bulmaya çalışıyorlardı. Bir ajansa bilet için girdim ve Ayvalık bileti sordum, şaşırtıcı bir şekilde Türk acentaları gidiş-dönüş 50 Euro fiyat verirken Yunan acentası gidiş için 10 Euro fiyat verdi, hem de feribotu işleten bir Türk firması olmasına rağmen.

Pasaport kontrolünden sonra, Duty Free alışverişi yaptık, Uzo, Rakı ve Sakız Likörü aldık. 1 lt Barbayanni Uzo için 15 Euro, 1 lt Yeni Rakı için ise 19 Euro ödedik. Kısaca İstanbul’da 97 TL ödediğim 1lt rakıya Midilli’de 64 TL ödemiş oldum.

Jale Lines adlı firmanın Üsküdar-Beşiktaş motoruyla aynı özelliklerde bir tekne ile Ayvalık limanına yaklaşık 1,5 saatte varabildik. Sattıkları çay da çok kötüydü 🙂

Ayvalık her zaman için sevdiğim yerlerden biridir ancak Yunan adalarının sakinliğinden sonra İstanbul’dan çok farklı gelmedi indiğimde. Otobüsümüzün kalkış saati olan 15:00 ‘e kadar Ayvalık’ta gezdik. Her zamanki gibi önce Ayvalık Tostu yedik. Bu kez Ayvalık Tostçular Çarşısı yerine Foursquare yorumlarından dolayı Sürçam Tost Evi ‘nde tost yedik. Açıkçası Foursquare yorumlarını sadece tanıdıkları, arkadaşları, çalışanları doldurmuş olmalı, hiç beğenmedik. Sonra tekrar Tostçular Çarşısı’na dönüp Mesut Büfe ‘de tekrar yedik.

Ayvalık ‘ta ara sokaklarda gezerken Ayvalık Bit Pazarı ‘na denk gelip biraz tezgahlara bakındık. Bu arada Bit Pazarı içerisinde Cafe Karamel adlı bir kafede oturup dinlendik, çay içtik. Kafenin dizaynı, çayı, servisi, çalışanları çok iyi. Denemenizi tavsiye ederim.

Cafe Karamel

Ayvalık’tan dönmeden önce çarşıya uğrayıp önce zeytinyağı, zeytin ve, sakızın anavatanı olan yer yerine tostuyla ünlü bir yerden, sakızlı kurabiye aldık 🙂

15:00 ‘te otobüsümüze binip İstanbul’a doğru yola çıktık. Bursa’ya kadar her şey normaldi ancak Mustafakemalpaşa’dan sonra bayram dolayısıyla yollar kalabalık olmaya başladı. Feribot sırası ise yaklaşık 8 Km olmuştu. 7 saatlik yol 15 saat oldu. İstanbul’a döndüğümüzde ise asıl sürprizi otobüs şoförümüz yaptı. Önce Alibeyköy sonra ise Esenler otogarının yolunu bulamadı! Yolu ön sıradalardaki yolcular ve ben GPS’ten şoföre tarif ettik.